Monday, June 7, 2010

Benci Bilang Cinta !


Sinopsis : Dimas Subekti pewaris Bagio Group yang sangat berkuasa harus menikahi seorang gadis miskin, tapi manis dan polos, bernama Winda. Hal in karena dia harus memenuhi amanat dan perjanjian antara almarhum Jendral Subagio Subekti puluhan tahun dulu dengan ayahnya Kuncoro kakek Winda. Dimas sendiri sebenarnya sudah mempunyai tambatan hati bernama Claudia seorang yang bercita-cita menjadi pebalet professional, yang rela meninggalkan Dimas untuk mengejar biasiswa sekolah baletnya.

Sementara itu ada seseorang bernama Aditya yang sebenarnya pewaris utama Bagio Group. Aditya adalah anak dari putra pertama Subagio bernama Darmawan Subekti dengan Anyelir. Tapi ketika Darmawan meninggal Anyelir dan Aditya disuruh meninggalkan Indonesia kerana Subagio mengetahui kalau Anyelir pernah selingkuh dengan Darian,adikn Darmawan. Setelah 15 tahun tinggal di Inggeris Aditya pulang ke Indonesia kerana Anyelir ingin mengembalikan Aditya sebagai pewaris Bagio Group. Aditya sendiri tumbuh menjadi anak yang baik yang sebenarnya tidak terlalu memikirkan untuk kembali diakui keluarga Subagio.
Subagio sendiri sebenarnya mengakui kalau Aditya itu memang cucu kandungnya maka dalam wasiatnya nama Aditya tetap dia cantumkan.

Waktu pulang ke Indonesia Aditya bertemu dengan Winda di kampus dimana mereka sama-sama kuliah. Mereka kemudian jadi teman baik.

Setelah menikah dengan Dimas, ternyata Winda benar-benar kesulitan untuk menyesuaikan diri dengan pola kehidupan keluarga besar Subagio. Walaupun selalu ada yang melayani, Winda merasa kesepian dilingkungan rumah mewah ini karena dia jauh dari keluarganya. Hanya Aditya yang membuat dia terhibur dengan sering mendatanginya. Aditya sendiri sebenarnya mempunyai perasaan khusus terhadap Winda, dan Winda sendiri pernah bilang kalau seandainya dia lebih dahulu ketemu dengan Aditya mungkin dia akan jatuh cinta padanya.

Sementara itu Claudia merasa menyesal mendengar perkahwinan Dimas dengan Winda, ia akhirnya membatalkan biasiswanya dan kembali ke Indonesia untuk mendapatkan kembali hati Dimas. Dan Anyelir yang juga telah kembali ke Indonesia memulai rencananya dengan memanfaatkan rasa penyesalan Rahmayani kerana telah memaksa Anyelir dan Aditya meninggalkan keluarga Subekti. Aditya sendiri juga mulai berpikir untuk mendapatkan kembali pengakuan keluarga Subagio kerana menginginkan Winda yang dilihatnya selalu disia-siakan Dimas.

PelakonMarshanda - Winda
                 Baim Wong - Dimas
                 Rio Reifan - Aditya
                 Kirana Larasati - Claudia

OST : Benci Bilang Cinta by Radja

Hari : Selasa hingga Khamis

Masa : 6.30 petang

Saluran : 104 ( Astro Ria)

-love this drama!-

12 comments:

Hazzy Ishak said...

cerita ni macam cerita korea princess hour...

Minie Mickey said...

hazzy ishak : so true..;)

MR. SYAH said...

cerita ni berape episod yerk.. indon xsah xbuat episod byk.. aku dgr 200 episod.. betul ker??

Minie Mickey said...

mr syah : sy pn dgr lbh krg 200..huhu..;)

huϟna™ said...

baim wong dlm cte ny ensem*kegatalann
haha...

Minie Mickey said...

husna : btul2..heheh..;)

cimi said...

hahaha~
tgk gak skali skala.
mcm princess hour.

Minie Mickey said...

cik cimi : yup2..;)

gadiscomel said...

yup2. ni mmg tiru princess hour pon. tp tak semua la. dia tuka2 sket. tp kebanyakkannya sama la. terutama plot citer dia. i tau pon sbb ade wat research psl citer ni dlu. hihi. ;p
200 episod ea? mesti berbelit2 plot dia nt. besela indon salu wat citer sorg ni mati rupenye tak mati lg. haha ;p

Minie Mickey said...

gadis comel : heheh..btul tu..;)

Fortune site said...

It's nice time to see my friends here and send warmly regard !

Minie Mickey said...

fortune site : ;)